Terminy takie jak pakowanie i konfekcjonowanie towaru nie są obce osobom, które zajmują się sprzedażą – i to zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Chociaż zakup danego produktu zajmuje zaledwie kilka minut – musi on przejść długą drogę, zanim znajdzie się w rękach klienta. Czym jest konfekcjonowanie towaru i co obejmuje?
Konfekcjonowanie towaru – na czym polega?
Atrakcyjnie zapakowane przedmioty są chętniej kupowane – zdają sobie z tego sprawę wszyscy sprzedawcy. Aby więc zrobić dobre wrażenie na klientach, dokładają starań, aby ich produkty były atrakcyjne wizualnie. Konfekcjonowaniem można więc nazwać wszystkie czynności związane z przygotowywaniem towarów do sprzedaży. Proces ten obejmuje przepakowywanie artykułów bez zmieniania ich cech – tak, aby prezentowały się atrakcyjnie i były gotowe do sprzedaży.
Co wchodzi w zakres konfekcjonowania?
Konfekcjonowanie ogranicza się jedynie do zmiany opakowania i oznaczeń danego artykułu – bez ingerowania w jego zawartość. Może obejmować nanoszenie kodów kreskowych lub naklejanie dodatkowych etykiet, które uzupełniają informacje o danym produkcie. Jest to też dodawanie próbek oraz gratisów do zamówionego artykuły, co ma na celu wypromowanie innych artykułów producenta. Do konfekcjonowania towarów zalicza się także pakowanie maszynowe za pomocą foli oraz przepakowywanie produktów do innych opakowań.
Nierzadko procesem tym zajmuje się profesjonalna firma zewnętrzna, która dba o estetyczne opakowanie produktów, co pomaga usprawnić sprzedaż.
Jakie są zalety konfekcji towarów?
Konfekcjonowanie towarów – chociaż niekiedy może stanowić wyzwanie dla właścicieli mniejszych sklepów, jest najlepszym sposobem na zbudowanie silnego wizerunku danej marki. Nie tylko zabezpiecza produkty przed uszkodzeniem, ale też zwiększa poziom zadowolenia klientów. Do innych zalet konfekcji towarów należy szybka realizacja dostaw oraz pewność, że produkty dotrą do odbiorcy w idealnym stanie. To również sposób, aby zdobyć przewagę nad konkurencją i zwiększyć lojalność kupujących.